Ir al contenido principal

Cómo crear aulas emocionalmente inteligentes

 --Taller--

11 y 12 de julio, 10-14 h.

Amb Maria Ángela Sánchez Maulini

  • Aquesta proposta neix arrel de la diversitat que els Mestres ens trobem a l’aula tant d’actituds com de tipus d’aprenentatge com d’incursions d’elements externs a més del currículum durant tot el curs.
  • Neix d’una necessitat de voler ser mestre per sobre de tot el que des de fora a vegades ens obstaculitza la nostra tasca.
  • Neix de l’esperit de persones que senten aquesta professió des de dins i que ens agrada ajudar els alumnes i les seves famílies en la mida que podem.
  • Crear aules emocionalment Intel.ligents passa no només pels alumnes sino també pels adults que entren i gestionem dins d’elles. 
  • Aquest curs és una forma de compartir eines per millorar el clima de la clase, l’atenció, el treball grupal, la proactivitat tant del mestre/a com dels alumnes i aprendre o millorar el que ja sabem per crear un entorn educatiu  susceptible de produir aprenentatges interessants pels alumnes i pels Mestres implicats/ implicades
  • Crear aules emocionalment Intel.ligents passa no només pels alumnes sino també pels adults que entrem i gestionem dins d’elles. 

Idioma del curso: Castellano o catalán según sea conveniente para los y las participantes.

Precio (8 horas): €133

Contacto/ inscripciones y más información: holaedukere@gmail.com y Tel. 660220268

Maria Ángela Sánchez 

Fa més de 25 anys que em moc per les aules i el sistema educatiu. Fa també el mateix temps que em dedico a investigar el motiu pel qual els infants i adolescents no aprenen.

Encara que la pàgina web està finalitzant-se us explico que a més de cursos també faig acompanyament emocional d’adolescents i adults.

Les meves fonts són la filosofía Plató, Sòcrates, Nietzsche, Rousseau, Descartes entre altres. Piaget, Kamii, Vigotsky, Ausubel, Montessori, han inspirat les meves intervencions educatives. I grans comunicadors actuals sobre educació emocional com Borja Vilaseca, i d’altres coneguts a les xarxes, també han format part de la meva reflexió. D. Goleman, Freud, Lacan, Melanie Klein i tot el tema del subconscient també ocupa un lloc en les xerrades, cursos i d’altres activitats que estem creant.

He fet i encara faig una formació de educació i transformació emocional que encara dura (será el cinquè any) que ha estat una catapulta per poder transmetre el que explico a les conferències i cursos.

He estat com a psicopedagoga molts anys ajudant a infants , adults i pares a reconduir el camí acadèmic i psicològic. M’apassionen les persones i apostem per evidenciar el potencial de cada ésser en elseu màxim potencial.

------------------------

QUÈ FAREM DURANT EL CURS?
L’Estructura es divideix en tres blocs:
    •    El primer bloc parlarem de la necessitat de saber gestionar nosaltres com a Mestres tot el nostre psiquisme i les variables externes i internes que hi están afectant.
    •    En aquest primer bloc farem pràctica i autoconeixement de les persones que els vingui de gust per poder compartir eines d’autoconeixement i autoregulació personal emocional i dels elements externs.
    •    En el segon bloc parlarem de les estructures cerebrals implicades (neurociència) en l’aprenentatge i les d’incidència directa  a l’aula el motiu pel qual ho hem de conèixer per poder-ho dinamitzar amb els nostres alumnes siguin de primària o secundària.
    •    Al tercer bloc parlarem de les aplicacions pràctiques de tot el que hem exposat.
    •    Aprendre a millorar les estratègies del mestre/a per tal de millorar el clima de l’aula.
    •    Millorar l’atenció, concentració i presa de decisions.
    •    Aprendre a prendre consciencia de les emocions de l’adult i les dels alumnes (infantil,primària,adolescents) per tal de regular els fets, i altres respostes conductuals que es donen a l’aula.
    •    Compartir recursos per tal d’oferir als Mestres un ventall de possibilitats davant les posibles demandes externes curriculars, pròpies de la vida de l’escola, famílies etc.
    •    Conèixer i experimentar la figura de docent Mediador per afavorir el clima d’aprenentatge i emocional
    •    CADA BLOC inclou pràctica i continguts teòrics que orienten la nostra pràctica educativa.

--------------------





Comentarios